ابعاد

سؤالات

عوامل فردی

۱۰ و ۹-۸-۷-۶-۵-۴-۳-۲-۱

عوامل سازمانی

۲۰ و ۱۹-۱۸-۱۷-۱۶-۱۵-۱۴-۱۳-۱۲-۱۱

عوامل مدیریتی

۳۰ و ۲۹-۲۸-۲۷-۲۶-۲۵-۲۴-۲۳-۲۲-۲۱

عوامل محیطی

۴۰ و ۳۹-۳۸-۳۷-۳۶-۳۵-۳۴-۳۳-۳۲-۳۱

نقش همکاران

۵۰ و ۴۹-۴۸-۴۷-۴۶-۴۵-۴۴-۴۳-۴۲-۴۱

لازم به‌ذکر است برای محاسبه ضریب اعتبار پرسشنامه، پس از اجرای مقدماتی[۹۲] بر روی ۳۰ نفر از نمونه‌های تحقیق، از روش آلفای کرانباخ استفاده شده است و پس از کسب ضریب اعتبار مطلوب (بالاتر از ۷۰/۰)، به اجرای نهایی پرسشنامه‌ها اقدام گردیده است و در انتها نیز مجدداً به محاسبه ضریب پایایی پرسشنامه با بهره گرفتن از روش آلفای کرانباخ و استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه ۱۶ نتیجه بالاتر از ۷۰/۰ کسب گردیده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۷-۲ پرسشنامه فرهنگ سازمانی
ابزار مورد استفاده در این تحقیق برای گردآوری داده های مربوط به فرهنگ سازمانی یک پرسشنامه شامل ۲۹ سؤال بوده که محقق‌ساخته و بر مبنای الگوی رابینز تدوین شده است. لازم به ذکر است که طیف سؤالات فوق بر اساس مقیاس لیکرت درجه‌بندی شده و در طیف خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد اندازه‌گیری می‌شود که از مجموع ۲۹ سؤال نمره کل فرهنگ سازمانی بدست می‌آید.
همچنین تعدادی از سؤالات دارای ارزش منفی بوده و به صورت معکوس نمره‌گذاری می‌شوند که شامل سوالات ۲۳، ۱۸، ۲۰، ۱۹، ۱۳، ۱۱ و ۱۲ می‌باشند. در نهایت مطرح می‌شود که کمترین نمره ۳۰ و بالاترین نمره ۱۵۰ می‌باشد. در زمینه روایی[۹۳] پرسشنامه مطرح می‌شود که پرسشنامه فوق پس از نظارت ۱۰ نفر از متخصصان روان‌سنج و خبرگان مدیریت مورد تأیید واقع شده که شامل شش خرده‌مقیاس می‌باشد. جدول زیر معرف روایی محتوایی سؤالات می‌باشد:
جدول ۳-۲ روایی محتوایی سؤالات مرتبط با پرسشنامه فرهنگ سازمان

ردیف

خرده‌مقیاس

شماره سوالات

۱

همکاری گروهی

۷، ۲، ۱۸، ۴ و ۳

۲

خلاقیت و نوآوری

۲۳، ۱، ۲۲، ۲۰، ۱۵، ۲۵، ۲۸، ۲۶، ۲۹ و ۱۶

۳

دقت کاری

۶، ۸ و ۵

۴

بهره‌وری

۱۹، ۲۱، ۲۴، ۱۷و ۲۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...