به‌طورکلی می‌توان در مورد قابلیت‌های فنی انواع تکنولوژی‌های تولید پراکنده مقایسه‌ای به شکل زیر انجام داد:

    • قابلیت دیسپاچینگ: فن‌آوری براساس سوختی این قابلیت را به‌مراتب بهتر از فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر دارا می‌باشند.
    • قابلیت دسترسی: توربین‌های احتراقی و پیل‌های سوختی دارای خروجی بهتری نسبت به موتورهای گردشی می‌باشند. میکروتوربین‌ها نیز دارای بخش‌های متحرک کمتری نسبت به تکنولوژی‌های احتراقی هستند. سیستم‌های فتوولتاییک در ساعات روزانه معمولاً قابلیت دسترسی بالایی دارند در مقابل سیستم‌های ژنراتور بادی قابلیت دسترسی کمی دارند.
      • زمان استارت و پاسخ: موتورهای گردشی خیلی سریع استارت می‌شوند. معمولاً این زمان کمتر از ۱۰ ثانیه است، برای مواقع اضطراری شبکه بسیار مناسب‌اند، این در حالی است که توربین‌ها وقت بیشتری برای رسیدن به حداکثر سرعت نامی نیاز دارند. توربین‌ها قادرند خیلی سریع خود را با بار متناسب نمایند و نسبت به موتورهای گردشی و دیزلی سریع‌تر با بار تنظیم می‌شوند. زمان پاسخ پیل­های سوختی بستگی به این دارد که پیل در درجه حرارت مناسب خودکار کند.
      • ( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

    • ژنراتور/ کنترل‌ها: برخی از خصوصیات خاص سیستم‌های DGشدیداً از نوع سیستم ژنراتوری آن ناشی می‌شود، ضمن اینکه سیستم کنترلی نیز در شکل‌دهی نهایی مشخصه‌ های DGتأثیرگذار می‌باشد.

سیستم‌های کنترلی و مخابراتی پیشرفته مثل اتوماسیون توزیع یا کنترل و سیستم‌های دریافت داده‌ها[۲۲][۲۳] بررسی و تصحیح شبکه را آسان و کاربردی کرده است. این کنترل در مواقعی که عدم‌ هماهنگی بین مجموعه ژنراتورهای[۲۴]DG که می‌تواند باعث مشکلات پایداری شود، ضروری‌تر و حساس‌تر خواهد بود. مشکلات نوسان ولتاژ نیز درصورتی‌که کنترلرهای ژنراتورها با یکدیگر اندرکنش نامناسبی داشته باشند، ممکن است ایجاد گردد.
جدول(۲-۵): بررسی قابلیت‌های فنی انواع تکنولوژی‌های تولید پراکنده

تکنولوژی
زمان پاسخ
زمان
راه ­اندازی

قابلیت دسترسی
قابلیت دیسپاچینگ

دیزل

سریع

سریع

متوسط

مناسب

موتور احتراقی

متوسط

سریع

متوسط

مناسب

میکرو توربین

سریع

متوسط

بالا

مناسب

پیل سوختی

با باطری سریع می­ شود

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...