که با بهره گرفتن از رابطه (۶-۳) به راحتی پارامترهای مجهول به دست‌‌‌می‌‌آید.
برای یافتن بهترین معادله برازش بر روی y در حالت کلی از رابطه(۲۰-۳) محاسبه‌می‌شود و برای محاسبه مجموع خطا با طول پنجره زمانی و تعداد نمونه‌ها‌‌ از رابطه (۲۱-۳) استفاده‌می‌‌گردد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

(۲۰-۳)
(۲۱-۳) ;
۳-۴ روش دو‌‌‌نیمه‌سازی فاصله
فرض‌‌‌می‌‌کنیم دیتا نمونه‌برداری‌شده از سنسورها y(t) در فاصله زمانی , به دست آمده‌است. با فرض و پنجره زمانی با طول و با درجه چندجمله‌ای n=0 انتخاب‌می‌شود. در بازه زمانی , ابتدا اگر n=0 باشد، پنجره شناسایی در این بازه نرمالایز‌شده و یک ‌‌‌چند‌جمله‌ای p با درجه n بر روی y(t)با برآزش‌می‌شود. سپس خطای برآزش‌شده طبق رابطه (۲۱-۳) محاسبه‌شده و برای سنجش میزان خطا با یک معیار مناسب از روش استفاده‌می‌‌گردد. در این روش باتعریف به عنوان فرضیه صفر یا خنثی و با فرض اینکه برآزش با انتخاب n قابل قبول بوده‌است به عنوان ساختار قابل قبول مورد استفاده قرار‌می‌‌گیرد، ‌در‌غیر‌اینصورت ساختاری که با تعداد پارامترهای بیشتری است؛ انتخاب خواهد‌شد. مجموعه عملیاتی که بر روی y(t) اجرا‌می‌شود با عنوان CPF[84] با توجه به شکل (۳-۱)، انجام‌می‌شود. اگر باشد. نخستین سگمنت، که کل داده را در کل بازه زمانی شامل‌می‌شود در صورتی که CPF نتواند آن را اجرا کند به مرحله ۳ برگشته و بقیه داده انتخاب‌می‌شود در غیر‌این‌صورت جزئیات سگمنت به عنوان ضمیمه ذخیره‌می‌شود. ایده اصلی تعیین یک ‌‌‌چند‌جمله‌ای برای رسیدن به بیشترین انعطاف پذیری با افزایش درجه و اجرا CPF در نخستین سگمنت است و در ادامه برای دومین سگمنت، با انتخاب ۱ باستثنا زمانی که است اجرا خواهد‌‌‌‌شد.
و مطابق با طول سگمنت برابر ۲ یا یک بوده و نحوه عمل این روش بازگشتی است که به صورت زیر و مطابق شکل(۲-۳) انجام‌‌‌ می‌‌پذیرد:

    1. a) اگر برای سگمنت نخست مورد قبول باشد مرحله ۲b اجرا‌شده در‌غیر‌این‌صورت به مرحله ۲c می‌‌رود.
    1. b) اگر برای دومین سگمنت مورد قبول ‌باشد از CPF خارج‌ شده در غیر‌این‌صورت به مرحله ۲d می‌‌رود.

پایان
آیاN>2 هست؟
n=n+1
Tf=N
انجام تست F
نخیر
نخیر
آری
مرحله ۵
مرحله ۱
مرحله ۴
اگر n=0 آنگاه نرمالایز زمان ها در بازه
صفر تا یک در غیر اینصورت fit کردن تابع
چند جمله ای در ,
آیا سگمنت حاصله
به حساب می‌‌آید؟
انجام دو نیمه سازی در ,
تعیین نقطه شروع و پایان پنجره زمانی
و
شناسایی تغییرات گام ها
اجرا CPF
تعیین نقطه شروع و پایان پنجره زمانی بعدی
و
مرحله ۲
مرحله ۳
مرحله ۷
آری
مرحله ۶
نخیر
نخیر
آری
تعیین نقطه شروع و پایان پنجره زمانی
و
شروع
شکل(۳-۱): فلوچارت شناسایی سگمنت‌ها‌‌ی خطی و نمایی ‌[۱۰].

    1. c) اگر آنگاه به مرحله ۲a رفته در غیر‌این‌صورت به مرحله ۲b می‌‌رود.

(d گر آنگاه و به مرحله ۲a رفته در غیر‌این‌صورت از CPF خارج‌می‌شود.
اگر آنگاه کل داده‌ها‌‌ با طول به مرحله ۷ بر‌‌‌می‌‌گردد.
– اگر سگمنتی که از نظر CPF مورد قبول نباشد آن سگمنت به عنوان سگمنت علامت‌دار ثبت‌شده و به مرحله ۲ بر‌‌‌می‌‌گردد. و‌گرنه‌به مرحله یک جهت برآزش جدید یر‌‌‌می‌‌گردد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...