بر اساس اولویت بندی سطح دوم، شاخص های (آشنا شدن با نرم افزارها، کارکردن با نرم افزارها، استفاده از نرم افزارها) نسبت به شاخص های (ارزشیابی همکاران، استفاده از نرم افزارها در کلاس) در اولویت هستند. این بدین معنی است که شاخص های (آشنا شدن با نرم افزارها، کارکردن با نرم افزارها، استفاده از نرم افزارها) بهتر می‌توانند مؤلفه‌ یادگیری را به صورت معناداری اندازه گیری کنند. چون این شاخص ها با مؤلفه‌ یادگیری بیشتر در ارتباط هستند.

 

– جدول شماره ۴-۳ برآورد پارامترهای مدل را در سطح رفتار نشان می‌دهد.

 

جدول ۴-۳ برآورد پارامترهای مدل در سطح رفتار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سطح معناداری بار عاملی استاندارد شده مقدار t خطای برآورد استاندارد بار عاملی خام شاخص های اندازه گیری سطح رفتار ۰/۰۰۰۵ ۱/۰۰۰ ۰/۰۰۰۵ ۰/۰۰۰۵ ۰/۵۰۰ استفاده از نرم افزارها در کلاس ۰/۰۰۰۵ ۰/۵۹۲ ۸/۴۰۵ ۰/۰۸۱ ۰/۶۸۲ استفاده از نرم افزارها در همایش استانی ۰/۰۰۰۵ ۰/۶۲۰ ۹/۰۰۳ ۰/۰۸۲ ۰/۷۳۶ استفاده از نرم افزارها در سمینارها ۰/۰۰۰۵ ۰/۶۲۳ ۹/۰۱۸ ۰/۰۷۸ ۰/۷۰۲ استفاده از office در کلاس درس ۰/۰۰۰۵ ۰/۴۳۷ ۵/۵۱۴ ۰/۰۹۲ ۰/۵۰۶ استفاده از اینترنت در کلاس درس ۰/۰۰۰۵ ۰/۷۸۸ ۸/۲۵۳ ۰/۰۹۸ ۰/۸۱۳ استفاده از ویندوز در محیط مدرسه

برای شاخص استفاده از نرم افزارها در کلاس بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۵۰۰ است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۰۰۵ است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۰/۰۰۰۵است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای شاخص استفاده از نرم افزاها در کلاس معادل با ۱/۰۰۰ می‌باشد. سطح معنا داری بار عاملی برای این شاخص برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که شاخص استفاده از نرم افزارها در کلاس با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با مؤلفه‌ رفتار ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که شاخص استفاده از نرم افزارها در کلاس می‌تواند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

برای شاخص استفاده از نرم افزارها در همایش استانی بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۶۸۲ است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۸۱است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۸/۴۰۵است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای شاخص استفاده از نرم افزارها در همایش استانی معادل با ۰/۵۹۲می باشد. سطح معنا داری بار عاملی برای این شاخص برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که شاخص استفاده از نرم افزارها در همایش استانی با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با مؤلفه‌ رفتار ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که شاخص استفاده از نرم افزارها در همایش استانی می‌تواند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

برای شاخص استفاده از نرم افزارها در سمینارها بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۷۳۶ است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۸۲است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۹/۰۰۳است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای شاخص استفاده از نرم افزارها در سمینارها معادل با ۰/۶۲۰می باشد. سطح معنا داری بار عاملی برای این شاخص برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که شاخص استفاده از نرم افزارها در سمینارها با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با مؤلفه‌ رفتار ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که شاخص استفاده از نرم افزارها در سمینارها می‌تواند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

برای شاخص استفاده از آفیس در کلاس درس بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۷۰۲است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۷۸است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۹/۰۱۸است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای شاخص استفاده از آفیس در کلاس درس معادل با ۰/۶۲۳می باشد. سطح معناداری بار عاملی برای این شاخص برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که شاخص استفاده از آفیس در کلاس درس با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با مؤلفه‌ رفتار ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که شاخص استفاده از آفیس در کلاس درس می‌تواند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

برای شاخص استفاده از اینترنت در کلاس درس بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۵۰۶است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۹۲است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۵/۵۱۴است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای شاخص استفاده از اینترنت در کلاس درس معادل با ۰/۴۳۷می باشد. سطح معناداری بار عاملی برای این شاخص برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که شاخص استفاده از اینترنت در کلاس درس با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با مؤلفه‌ رفتار ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که شاخص استفاده از اینترنت در کلاس درس می‌تواند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

برای شاخص استفاده از ویندوز در محیط مدرسه بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۸۱۳ است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۹۸است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۸/۲۵۳است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای شاخص استفاده از ویندوز در محیط مدرسه معادل با ۰/۷۸۸می باشد. سطح معناداری بار عاملی برای این شاخص برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که شاخص استفاده از ویندوز در محیط مدرسه با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با مؤلفه‌ رفتار ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که شاخص استفاده از ویندوز در محیط مدرسه می‌تواند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

بر اساس نتایح به دست آمده می توان گفت که؛ شاخص های سطح سوم تقریبا در یک سطح هستند. این بدین معنی است که همه شاخص های سطح سوم به طور متوسط می‌توانند مؤلفه‌ رفتار را به صورت معناداری اندازه گیری کنند.

 

جدول شماره ۴-۴ برآورد پارامترهای مدل را در سطح نتیجه نشان می‌دهد.

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...